مقاله انگلیسی بازگشت به سرمایه در کسب و کارهای گردشگری اسپانیایی

24 شهریور 1397 | 10:18

مقاله انگلیسی بازگشت به سرمایه در کسب و کارهای گردشگری اسپانیایی
عنوان فارسی مقاله: بازگشت به سرمایه در کسب و کارهای گردشگری اسپانیایی: تجزیه و تحلیل تطبیقی شرکت های خانوادگی در برابر غیر خانوادگی
عنوان انگلیسی مقاله: Return on capital in Spanish tourism businesses: A comparative analysis of family vs non-family businesses
مجله/کنفرانس: European Journal of Management and Business Economics
رشته های تحصیلی مرتبط: مدیریت
گرایش های تحصیلی مرتبط: مدیریت بازرگانی
کلمات کلیدی انگلیسی: Economic profitability; Financial profitability; Family business; Tourism sector
نوع نگارش مقاله: پژوهشی - research
نمایه: scopus - master journals
DOI: doi.org/10.1016/j.redeen.2016.04.002
ناشر: الزویر - Elsevier
نوع ارائه مقاله: ژورنالی
نوع مقاله: ISI
مقاله بیس: ✔️
سال انتشار مقاله: 2016
شاخص H_index: 7
SJR: 0.239
شناسه ISSN: 2444-8451
فرمت مقاله انگلیسی: PDF
تعداد صفحات مقاله انگلیسی: 20
کد محصول: EN87
فهرست انگلیسی مطالب
abstract

Introduction

Importance and singularity of family businesses

The characteristics of family businesses in the tourismsector

The concept of family businesses

Data and descriptive analysis
-Sample and data
-Variables and measures

Results
-Return on capital indicators
-Economic return
-Financial return
-Determinants of the development of return on capital andproductivity

Conclusions

References
نمونه متن انگلیسی
Abstract

The analysis of the keys to competitiveness in the tourism sector has an unquestionable justification for its importance in the Spanish economy and its global growth prospects. The need for a better understanding of the keys to the competitiveness of the tourism firm is also fuelled by the magnitude of the challenges that it faces and by the sector structure, characterised by a notable weight of family-owned businesses. The objective of this research lies precisely in developing a diagnosis of the return on capital of the tourism sector and the determinants of its evolution in the family business (FB) vs non-family business (NFB). Specifically, this study focuses on the analysis of both firm's economic and financial profitability. The objective indicators of the results can come either from the company itself or from two secondary sources: SABI (Iberian Balance Sheet Analysis System) and INFORMA D&B. The economic and financial analysis of the Spanish tourism firm with objective data developed in this study is based on a sample of 738 firms (from an initial sample of 1019 organisations).
  • اشتراک گذاری در

دیدگاه خود را بنویسید:

تاکنون دیدگاهی برای این نوشته ارسال نشده است

جستجوی پیشرفته