مقاله انگلیسی رویکرد سریع مبتنی بر کانو برای شناسایی بخش های کاربری بهینه

21 شهریور 1397 | 17:53

مقاله انگلیسی رویکرد سریع مبتنی بر کانو برای شناسایی بخش های کاربری بهینه
عنوان فارسی مقاله: رویکرد سریع مبتنی بر کانو برای شناسایی بخش های کاربری بهینه
عنوان انگلیسی مقاله: A rapid Kano-based approach to identify optimal user segments
مجله/کنفرانس: Research in Engineering Design
رشته های تحصیلی مرتبط: مدیریت
گرایش های تحصیلی مرتبط: مدیریت تکنولوژی
کلمات کلیدی انگلیسی: Kano model; Customer satisfaction; Innovation; Segmentation
نوع نگارش مقاله: Original Paper
نمایه: scopus - master journals - JCR
DOI: doi.org/10.1007/s00163-018-0282-y
ناشر: Springer
نوع ارائه مقاله: ژورنالی
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2018
ایمپکت فاکتور(IF): 2.625(2017)
شاخص H_index: 58
SJR: 1.024
شناسه ISSN: 0934-9839
فرمت مقاله انگلیسی: PDF
تعداد صفحات مقاله انگلیسی: 9
کد محصول: EN78
فهرست انگلیسی مطالب
Abstract

Introduction
-The Kano model of customer satisfaction
-Quantitative Kano model: the questionnaire
-Aims of the present research

Methods
-Case study: outdoor exercise equipment
-Proposed expansion

Results

Discussion and conclusion

References
نمونه متن انگلیسی
Abstract

The Kano model of customer satisfaction provides product developers valuable information about if, and then how much a given functional requirement (FR) will impact customer satisfaction if implemented within a product, system or a service. A limitation of the Kano model is that it does not allow developers to visualize which combined sets of FRs would provide the highest satisfaction between different customer segments. In this paper, a stepwise method to address this shortcoming is presented. First, a traditional Kano analysis is conducted for the different segments of interest. Second, for each FR, relationship functions are integrated between x = 0 and x = 1. Third, integrals are inserted into a matrix crossing segments and FRs, where FRs with the highest sum across the chosen segments are identified. Finally, the functions of the chosen segments with the smallest interval, define the FRs appealing to the biggest target group. The proposed extension should assist product developers within to more effectively evaluate which FRs should be implemented when considering more than one combined customer segment. It shows which segments provide the highest possibility for high satisfaction of combined FRs. We demonstrate the approach in a case study involving customers’ preference for outdoor sports equipment.
  • اشتراک گذاری در

دیدگاه خود را بنویسید:

تاکنون دیدگاهی برای این نوشته ارسال نشده است

جستجوی پیشرفته