مقاله انگلیسی نوآوری، مدیریت منابع انسانی پایدار و رضایت مشتری

05 شهریور 1397 | 09:40

مقاله انگلیسی نوآوری، مدیریت منابع انسانی پایدار و رضایت مشتری
عنوان فارسی مقاله: نوآوری، مدیریت منابع انسانی پایدار و رضایت مشتری
عنوان انگلیسی مقاله: Innovation, sustainable HRM and customer satisfaction
مجله/کنفرانس: International Journal of Hospitality Management
رشته های تحصیلی مرتبط: مدیریت
گرایش های تحصیلی مرتبط: مدیریت بازاریابی ، مدیریت منابع انسانی
کلمات کلیدی انگلیسی: Sustainable HRM; Innovation; Customer satisfaction; Hotels; Sweden
نوع نگارش مقاله: پژوهشی - research
نمایه: scopus - master journals - JCR
DOI: doi.org/10.1016/j.ijhm.2018.04.009
ناشر: الزویر - Elsevier
نوع ارائه مقاله: ژورنالی
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2019
ایمپکت فاکتور(IF): 3.445(2017)
شاخص H_index: 82
SJR: 2.027
شناسه ISSN: 02784319
فرمت مقاله انگلیسی: PDF
تعداد صفحات مقاله انگلیسی: 9
کد محصول: EN7
فهرست انگلیسی مطالب
Abstract

Keywords

Introduction

Theory and previous research

Method

Results

Discussion

Conclusion

Acknowledgments

Appendix A. Innovation measure

References
نمونه متن انگلیسی
Abstract

The purpose of this paper is to explore how sustainable human resource management (HRM) practices impact the innovation-customer satisfaction relationship in Swedish hotels. Responding hotels were profiled into four groups based on their involvement in two sustainable HR practices. The findings indicate the relationship between innovation and customer satisfaction is dependent on sustainable HR practices in the organization. Although innovation and sustainable HR practices impact customer satisfaction positively, their interaction suggests that the one can substitute the other to achieve superior customer satisfaction. The study concludes that sustainable HR practices enhance a hotel’s capability to innovate and to have satisfied customers. The relationship between sustainable HR practices and innovation is discussed.
  • اشتراک گذاری در

دیدگاه خود را بنویسید:

تاکنون دیدگاهی برای این نوشته ارسال نشده است

جستجوی پیشرفته