مقاله انگلیسی ابتکار ارزش ایجاد همکاری: کار با مشتریان غیر قابل قبول

17 شهریور 1397 | 10:12

مقاله انگلیسی ابتکار ارزش ایجاد همکاری: کار با مشتریان غیر قابل قبول
عنوان فارسی مقاله: ابتکار ارزش ایجاد همکاری: کار با مشتریان غیر قابل قبول
عنوان انگلیسی مقاله: Initiating value co-creation: Dealing with non-receptive customers
مجله/کنفرانس: Journal of the Academy of Marketing Science
رشته های تحصیلی مرتبط: مدیریت
گرایش های تحصیلی مرتبط: بازاریابی
کلمات کلیدی انگلیسی: Value Co-Creation; Customer Non-Receptivity; Customer–Supplier Relationships; Qualitative Research
نوع نگارش مقاله: پژوهشی - research
نمایه: scopus - master journals - JCR
DOI: doi.org/10.1007/s11747-018-0577-6
ناشر: Springer
نوع ارائه مقاله: ژورنالی
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2018
ایمپکت فاکتور(IF): 8.488(2017)
شاخص H_index: 139
SJR: 4.614
شناسه ISSN: 0092-0703
فرمت مقاله انگلیسی: PDF
تعداد صفحات مقاله انگلیسی: 26
کد محصول: EN64
فهرست انگلیسی مطالب
Abstract

Introduction

Literature review
-Value co-creation
-Customer and supplier engagement in value co-creation processes

Methodology
-Sample and data collection
-Data analysis
-Reliability and validity

Findings
-Assessment of customer apathy
-Management of customer apathy
-Assessment of customer ambivalence
-Management of customer ambivalence
-Assessment of customer annoyance
-Management of customer annoyance

Discussion

Conclusion

References
نمونه متن انگلیسی
Abstract

Scholarly emphasis on the significance of integrating customer and supplier work processes to co-create customer value is increasingly important. While suppliers and customers working closely is imperative for the success of the value co-creation (VCC) process, customers’ reluctance at times to allow suppliers into their environments has not been fully explored. The present study is an expansive qualitative inquiry consisting of 114 in-depth interviews across 57 business-to-business evaluations that aims to understand both the nuanced nature of customer non-receptivity to specific VCC initiatives and those strategies suppliers may adopt to successfully manage it. Findings elicit three potential kinds of customer non-receptivity: apathy, ambivalence, and annoyance. Furthermore, conclusions propose six strategies suppliers may use to manage customer non-receptivity: intrinsic initiative, inspiration and implementation, complexity absorption, value alignment, credibility building, and objective centrality.
  • اشتراک گذاری در

دیدگاه خود را بنویسید:

تاکنون دیدگاهی برای این نوشته ارسال نشده است

جستجوی پیشرفته