مقاله انگلیسی آنسوی موضوع حریم خصوصی اطلاعات - رضایت مندی مشتریان

17 شهریور 1397 | 09:56

مقاله انگلیسی آنسوی موضوع حریم خصوصی اطلاعات - رضایت مندی مشتریان
عنوان فارسی مقاله: آنسوی موضوع حریم خصوصی اطلاعات - رضایت مندی مشتریان با اجرای اقدامات حفظ حریم خصوصی اطلاعات
عنوان انگلیسی مقاله: The upside of data privacy – delighting customers by implementing data privacy measures
مجله/کنفرانس: Electronic Markets
رشته های تحصیلی مرتبط: مدیریت
گرایش های تحصیلی مرتبط: مدیریت تکنولوژِ و فناوری اطلاعات
کلمات کلیدی انگلیسی: Privacy concerns; Privacy measures; Customer data; Customer satisfaction; Survey research
نوع نگارش مقاله: پژوهشی - research
نمایه: scopus - master journals - JCR
DOI: doi.org/10.1007/s12525-018-0296-3
ناشر: Springer
نوع ارائه مقاله: ژورنالی
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2018
ایمپکت فاکتور(IF): 3.818(2017)
شاخص H_index: 21
SJR: 0.834
شناسه ISSN: 1019-6781
فرمت مقاله انگلیسی: PDF
تعداد صفحات مقاله انگلیسی: 16
کد محصول: EN63
فهرست انگلیسی مطالب
Abstract

Introduction

Problem context

Research method
-Identification of data privacy measures
-Evaluation of customers’ perceptions

Results
-Data privacy concerns and measures
-Customers’ evaluation of data privacy measures

Discussion
-Theoretical contribution
-Limitations
-Managerial implications

Conclusion and further research

References
نمونه متن انگلیسی
Abstract

The targeted analysis of customer data becomes increasingly important for data-driven business models. At the same time, the customers’ concerns regarding data privacy have to be addressed properly. Existing research mostly describes data privacy as a necessary evil for compliance and risk management and does not propose specific data privacy measures which address the customers’ concerns. We therefore aim to shed light on the upside of data privacy. In this paper, we derive specific measures to deal with customers’ data privacy concerns based on academic literature, legislative texts, corporate privacy statements, and expert interviews. Next, we leverage the Kano model and data from two internet-based surveys to analyze the measures’ evaluation by customers. From a customer perspective, the implementation of the majority of measures is obligatory as those measures are considered as basic needs of must-be quality. However, delighting measures of attractive quality do exist and have the potential to create a competitive advantage. In this, we find some variation across different industries suggesting that corporations aiming to improve customer satisfaction by superior privacy protection should elicit the demands of their specific target customers.
  • اشتراک گذاری در

دیدگاه خود را بنویسید:

تاکنون دیدگاهی برای این نوشته ارسال نشده است

جستجوی پیشرفته