مقاله انگلیسی شکل گیری محبوبیت زیر برند و محبوبیت برند تجاری در سهام برند هتل

12 شهریور 1397 | 14:01

مقاله انگلیسی شکل گیری محبوبیت زیر برند و محبوبیت برند تجاری در سهام برند هتل
عنوان فارسی مقاله: مقاله انگلیسی شکل گیری محبوبیت زیر برند و محبوبیت برند تجاری در سهام برند هتل
عنوان انگلیسی مقاله: The formation of sub-brand love and corporate brand love in hotel brand portfolios
مجله/کنفرانس: International Journal of Hospitality Management
رشته های تحصیلی مرتبط: مدیریت
گرایش های تحصیلی مرتبط: مدیریت بازرگانی، مدیریت بازاریابی
کلمات کلیدی انگلیسی: Brand love; Triangular theory of love; Hotel brand; Intimacy; Passion; Commitment
نوع نگارش مقاله: پژوهشی - research
نمایه: scopus - master journals - JCR
DOI: doi.org/10.1016/j.ijhm.2018.08.001
ناشر: الزویر - Elsevier
نوع ارائه مقاله: ژورنالی
نوع مقاله: ISI
مقاله بیس: ✔️
سال انتشار مقاله: 2018
ایمپکت فاکتور(IF): 3.445(2017)
شاخص H_index: 82
SJR: 2.027
شناسه ISSN: 0278-4319
فرمت مقاله انگلیسی: PDF
تعداد صفحات مقاله انگلیسی: 10
کد محصول: EN47
فهرست انگلیسی مطالب
Abstract

Introduction

Literature review
-Brand love
-Research model
-Ideal-self-sub-brand congruence and three love antecedents
-Love spillover in the hotel brand portfolio

Method
-Data collection and sampling
-Measurement
-Data analysis

Results
-Profile of participants
-Assessment of the full measurement model
-Assessment of the structural model

Conclusions

References
نمونه متن انگلیسی
Abstract

This study is the first, to our knowledge, to focus on the relationship between sub-brand love and corporate brand love in a hotel brand portfolio. With 425 responses from US travelers, this study finds that sub-brand intimacy and sub-brand passion are driven by ideal-self-sub-brand congruence and that sub-brand passion improves sub-brand intimacy. Both intimacy and passion for the sub-brand improve sub-brand commitment and increase sub-brand love, while sub-brand commitment also strengthens corporate brand love. Additionally, the spillover effects of sub-brand love extend to corporate brand love. This study clarifies Sternberg’s components of interpersonal love as the three love antecedents that form brand love for hotels and demonstrates the importance of aligning hotel sub-brands to fit with targeted consumers’ ideal self.
  • اشتراک گذاری در

دیدگاه خود را بنویسید:

تاکنون دیدگاهی برای این نوشته ارسال نشده است

جستجوی پیشرفته