مقاله انگلیسی پیوند گم شده: ایجاد ارزش با استفاده از رسانه های اجتماعی در هتل ها

12 شهریور 1397 | 13:41

مقاله انگلیسی پیوند گم شده: ایجاد ارزش با استفاده از رسانه های اجتماعی در هتل ها
عنوان فارسی مقاله: پیوند گم شده: ایجاد ارزش با استفاده از رسانه های اجتماعی در هتل ها
عنوان انگلیسی مقاله: The missing link: Creating value with Social Media use in hotels
مجله/کنفرانس: International Journal of Hospitality Management
رشته های تحصیلی مرتبط: مدیریت
گرایش های تحصیلی مرتبط: مدیریت بازرگانی، مدیریت تکنولوژی، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت جهانگردی
کلمات کلیدی انگلیسی: Social Media; Social Networking; Social CRM; Value creation; Hotel sector
نوع نگارش مقاله: پژوهشی - research
نمایه: scopus - master journals - JCR
DOI: doi.org/10.1016/j.ijhm.2018.03.008
ناشر: الزویر - Elsevier
نوع ارائه مقاله: ژورنالی
نوع مقاله: ISI
مقاله بیس: ✔️
سال انتشار مقاله: 2018
ایمپکت فاکتور(IF): 3.445(2017)
شاخص H_index: 82
SJR: 2.027
شناسه ISSN: 0278-4319
فرمت مقاله انگلیسی: PDF
تعداد صفحات مقاله انگلیسی: 11
کد محصول: EN46
فهرست انگلیسی مطالب
Abstract

Introduction

Theoretical framework
-Social Media use and performance
-Social Media use and performance from the Resource-based view

Hypothesis development
-Social Networking Use
-Review Sites use
-Social CRM capabilities and performance

Method
-Sample and procedure
-Measures
-Data analysis

Empirical analysis and results
-Measurement model
-Structural model

Discussion and conclusions

References
نمونه متن انگلیسی
Abstract

Social Media has transformed the way firms relate to their markets. Hotels all over the world are increasingly using these tools, integrating them into their Customer Relationship Management (CRM) strategies to engage customers in active conversations. The use of Social Networking and Review Sites, like TripAdvisor, has become all pervasive, and hotels are investing large sums of money in engaging customers via Social Media. However, there is a certain degree of skepticism about how these technologies can help to create value. To shed light on the topic, based on a sample of 222 Spanish hotels, this study examines the real impact of Social Media use, showing the key role played by Social CRM Capabilities in the process of value creation with these tools. By building on the Resource-Based theory, the proposed model shows the pathway between Social Media use and organizational performance, in terms of profitability, sales and customer retention.
  • اشتراک گذاری در

دیدگاه خود را بنویسید:

تاکنون دیدگاهی برای این نوشته ارسال نشده است

جستجوی پیشرفته