مقاله انگلیسی تأثیر محیط خدمت و روحیه عالی بر مشارکت کارکنان

12 شهریور 1397 | 13:04

مقاله انگلیسی تأثیر محیط خدمت و روحیه عالی بر مشارکت کارکنان
عنوان فارسی مقاله: تأثیر محیط خدمت و روحیه عالی بر مشارکت کارکنان: نقش سلسله مراتب سازمانی
عنوان انگلیسی مقاله: Impact of service climate and psychological capital on employee engagement: The role of organizational hierarchy
مجله/کنفرانس: International Journal of Hospitality Management
رشته های تحصیلی مرتبط: مدیریت
گرایش های تحصیلی مرتبط: مدیریت دولتی، مدیریت منابع انسانی
کلمات کلیدی انگلیسی: Engagement; Psychological capita; lClimate; Frontline employees; Managers
نوع نگارش مقاله: پژوهشی - research
نمایه: scopus - master journals - JCR
DOI: doi.org/10.1016/j.ijhm.2018.03.003
ناشر: الزویر - Elsevier
نوع ارائه مقاله: ژورنالی
نوع مقاله: ISI
مقاله بیس: ✔️
سال انتشار مقاله: 2018
ایمپکت فاکتور(IF): 3.445(2017)
شاخص H_index: 82
SJR: 2.027
شناسه ISSN: 0278-4319
فرمت مقاله انگلیسی: PDF
تعداد صفحات مقاله انگلیسی: 9
کد محصول: EN43
فهرست انگلیسی مطالب
Abstract

Introduction

Conceptual framework
-Social exchange theory
-Conceptualization of employee engagement
-Employee engagement literature in hospitality
-PsyCap and employee engagement
-Service climate, employee engagement, and turnover intention
-Mediating role of employee engagement
-Organizational hierarchy

Method
-Sample and data collection
-Measures
-Data analysis

Results

Discussion

Limitations and future study

References
نمونه متن انگلیسی
Abstract

Despite the important role of employee engagement, research on the psychological factors affecting employee engagement is scarce. Furthermore, engagement research has focused on frontline employees, overlooking management employees. This study tested a conceptual model of the interrelationships among service climate, psychological capital, employee engagement, and turnover intention and explored the mediating effects of employee engagement. Structural equation modeling was used to examine the hypothesized relationships and an invariance test was employed to determine the effect of organizational hierarchy with a sample of hospitality frontline and management employees. Psychological capital and service climate were critical to elevating employee engagement and showed a stronger impact for managers’ engagement than frontline employees’ engagement. Furthermore, employee engagement was a critical mediator. The study fills important gaps in the hospitality literature and extends social exchange theory by showing reciprocal relationship differences between frontline employees and managers through an examination of organizational hierarchy.
  • اشتراک گذاری در

دیدگاه خود را بنویسید:

تاکنون دیدگاهی برای این نوشته ارسال نشده است

جستجوی پیشرفته