مقاله انگلیسی مزایای رقابتی شرکت های فرانشیز و نقش تعدیل کننده ویژگی های سازمانی: شواهدی از صنعت رستوران

11 شهریور 1397 | 16:19

مقاله انگلیسی مزایای رقابتی شرکت های فرانشیز و نقش تعدیل کننده ویژگی های سازمانی: شواهدی از صنعت رستوران
عنوان فارسی مقاله: مزایای رقابتی شرکت های فرانشیز و نقش تعدیل کننده ویژگی های سازمانی: شواهدی از صنعت رستوران
عنوان انگلیسی مقاله: Competitive advantages of franchising firms and the moderating role of organizational characteristics: Evidence from the restaurant industry
مجله/کنفرانس: International Journal of Hospitality Management
رشته های تحصیلی مرتبط: مدیریت
گرایش های تحصیلی مرتبط: مدیریت بازرگانی
کلمات کلیدی انگلیسی: Franchising; Porter’s competitive strategies; Efficiency; Differentiation; Prior franchising experience; Business type
نوع نگارش مقاله: پژوهشی - research
نمایه: scopus - master journals - JCR
DOI: doi.org/10.1016/j.ijhm.2018.07.007
ناشر: الزویر - Elsevier
نوع ارائه مقاله: ژورنالی
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2018
ایمپکت فاکتور(IF): 3.445(2017)
شاخص H_index: 82
SJR: 2.027
شناسه ISSN: 0278-4319
فرمت مقاله انگلیسی: PDF
تعداد صفحات مقاله انگلیسی: 9
کد محصول: EN34
فهرست انگلیسی مطالب
Abstract

Introduction

Literature review and hypotheses development

Methodology

Results

Discussion and conclusion

References
نمونه متن انگلیسی
Abstract

This study investigates the effects of a firm’s involvement in franchising on efficiency and differentiation as defined in Porter’s generic competitive strategy framework. The study further examines the moderating effects of organizational characteristics (prior experience in franchising and business type) on the relationship between franchising and efficiency and between franchising and differentiation. Results indicate that as a firm increases its involvement in franchising, differentiation increases, but efficiency does not. Furthermore, prior experience enhances the effects of franchising on efficiency and differentiation, while business type only enhances effects on differentiation. The findings suggest that as an interconnected governance structure, franchising offers benefits to franchisors by helping them develop competitive advantages and outperform their competitors in the market. By discovering the detailed channels through which hospitality firms could achieve business success, this study contributes to existing literature on franchising and hospitality management and provides guidance for industry practitioners.
  • اشتراک گذاری در

دیدگاه خود را بنویسید:

تاکنون دیدگاهی برای این نوشته ارسال نشده است

جستجوی پیشرفته