مقاله انگلیسی پیش بینی کلی رضایت مشتری: بررسی نظرات

11 شهریور 1397 | 16:07

مقاله انگلیسی پیش بینی کلی رضایت مشتری: بررسی نظرات
عنوان فارسی مقاله: پیش بینی کلی رضایت مشتری: شواهد داده بزرگ از بررسی نظرات انلاین در مورد هتل
عنوان انگلیسی مقاله: Predicting overall customer satisfaction: Big data evidence from hotel online textual reviews
مجله/کنفرانس: Advanced search International Journal of Hospitality Management
رشته های تحصیلی مرتبط: مدیریت
گرایش های تحصیلی مرتبط: مدیریت بازرگانی، مدیریت جهانگردی، مدیریت تکنولوژی
کلمات کلیدی انگلیسی: Online textual reviews; Technical attributes; Overall customer satisfaction; Hotel industry; Big data
نوع نگارش مقاله: پژوهشی - research
نمایه: scopus - master journals - JCR
DOI: doi.org/10.1016/j.ijhm.2018.03.017
ناشر: الزویر - Elsevier
نوع ارائه مقاله: ژورنالی
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2019
ایمپکت فاکتور(IF): 3.445(2017)
شاخص H_index: 82
SJR: 2.027
شناسه ISSN: 0278-4319
فرمت مقاله انگلیسی: PDF
تعداد صفحات مقاله انگلیسی: 11
کد محصول: EN33
فهرست انگلیسی مطالب
Abstract

Introduction

Literature review

Hypotheses development

Data analysis

Empirical results

Discussion

Theoretical and managerial implications


Conclusions, limitations, and future research directions

References
نمونه متن انگلیسی
Abstract

Customer online reviews of hotels have significant business value in the e-commerce and big data era. Online textual reviews have an open-structured form, and the technical side, namely the linguistic attributes of online textual reviews, is still largely under-explored. Using a sample of 127,629 reviews from tripadvisor.com, this study predicts overall customer satisfaction using the technical attributes of online textual reviews and customers’ involvement in the review community. We find that a higher level of subjectivity and readability and a longer length of textual review lead to lower overall customer satisfaction, and a higher level of diversity and sentiment polarity of textual review leads to higher overall customer satisfaction. We also find that customers’ review involvement positively influences their overall satisfaction. We provide implications for hoteliers to better understand customer online review behavior and implement efficient online review management actions to use electronic word of mouth and enhance hotels’ performance.
  • اشتراک گذاری در

دیدگاه خود را بنویسید:

تاکنون دیدگاهی برای این نوشته ارسال نشده است

جستجوی پیشرفته