مقاله انگلیسی رشد کسب و کار کوچک در مناطق روستایی

07 شهریور 1397 | 14:47

مقاله انگلیسی رشد کسب و کار کوچک در مناطق روستایی
عنوان فارسی مقاله: رشد کسب و کار کوچک در مناطق روستایی: تاثیر بر تجربه مهمان و عملکرد مالی
عنوان انگلیسی مقاله: Small accommodation business growth in rural areas: Effects on guest experience and financial performance
مجله/کنفرانس: International Journal of Hospitality Management
رشته های تحصیلی مرتبط: مدیریت، اقتصاد
گرایش های تحصیلی مرتبط: مدیریت مالی، علوم اقتصادی
کلمات کلیدی انگلیسی: Small accommodation business (SAB); Business size; Guest experience; Financial performance; Hierarchical linear modelling
نوع نگارش مقاله: پژوهشی - research
نمایه: scopus - master journals - JCR - medline
DOI: doi.org/10.1016/j.ijhm.2018.03.016
ناشر: الزویر - Elsevier
نوع ارائه مقاله: ژورنالی
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2019
ایمپکت فاکتور(IF): 3.445(2017)
شاخص H_index: 82
SJR: 2.027
شناسه ISSN: 0278-4319
فرمت مقاله انگلیسی: PDF
تعداد صفحات مقاله انگلیسی: 10
کد محصول: EN30
فهرست انگلیسی مطالب
Abstract

Introduction

Research context: SAB development in rural China

Literature review
-Small accommodation business
-Business growth theory and SAB growth
-SAB size and guest experience
-SAB size and financial performance

Methodology
-Measurement
-Sample sites and data collection
-Data analysis

Result
-Measurement models
-Effects of SAB size on guest experience
-Effects of SAB size on financial performance

Discussion

Conclusion and implication

References
نمونه متن انگلیسی
Abstract

Rural tourism development features growth of small accommodation businesses (SABs). The disparity between the applause that appreciates increased economic benefits from SAB development, and the criticism on its potential damage to rural tourism experience, makes it necessary to verify the exact consequences of SAB growth. Drawing on business growth theory, this study models, tests and compares the effects of SAB size on various guest experiences and financial performance in the context of a highly dynamic rural destination, the north of China’s Zhejiang Province. Data was collected from 188 SABs and 873 guests, and analyzed through hierarchical linear modelling and multiple linear regression. The result points to a trade-off faced by entrepreneurs between enhancing guest experience and achieving economic goals as SAB size increases. Implications of the study for research and practice are also discussed.
  • اشتراک گذاری در

دیدگاه خود را بنویسید:

تاکنون دیدگاهی برای این نوشته ارسال نشده است

جستجوی پیشرفته