مقاله انگلیسی چرا مصرف کنندگان برنامه های قیمت گذاری ایستا را به جای پویا ترجیح می دهند؟

27 شهریور 1397 | 13:54

مقاله انگلیسی چرا مصرف کنندگان برنامه های قیمت گذاری ایستا را به جای پویا ترجیح می دهند؟
عنوان فارسی مقاله: چرا مصرف کنندگان برنامه های قیمت گذاری ایستا را به جای پویا ترجیح می دهند؟ یک مطالعه تجربی برای درک بهتر ترجیحات کم اهمیت برای برنامه های قیمت گذاری متغیر زمانی
عنوان انگلیسی مقاله: Why do consumers prefer static instead of dynamic pricing plans? An empirical study for a better understanding of the low preferences for time-variant pricing plans
مجله/کنفرانس: European Journal of Operational Research
رشته های تحصیلی مرتبط: مدیریت
گرایش های تحصیلی مرتبط: مدیریت مالی
کلمات کلیدی انگلیسی: Pricing; Discrete choice experiments; Hierarchical Bayes extended covariate logit model; Price fairness; Electricity
نوع نگارش مقاله: پژوهشی - research
نمایه: scopus - master journals - JCR
DOI: doi.org/10.1016/j.ejor.2018.03.033
ناشر: الزویر - Elsevier
نوع ارائه مقاله: ژورنالی
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2018
ایمپکت فاکتور(IF): 3.428(2017)
شاخص H_index: 211
SJR: 2.437
شناسه ISSN: 0377-2217
فرمت مقاله انگلیسی: PDF
تعداد صفحات مقاله انگلیسی: 15
کد محصول: EN116
فهرست انگلیسی مطالب
Abstract

Introduction

Theoretical background
-Classification of time-variant pricing plans
-Preferences for pricing plans

Conceptual framework of antecedents of preferences for time-variant pricing plans
-Economic considerations
-Price fairness considerations

Empirical study
-Study design
-Data
-Measures of antecedents of preferences for time-variant pricing plans
-Hierarchical Bayes estimator
-Results

Summary

References
نمونه متن انگلیسی
Abstract

Time-variant pricing plans in electricity markets aim to mitigate mismatches between demand and supply by incentivizing consumers to shift their demand from costly peak to cheaper off-peak times. Their implementation can be manifold; they could depend statically on the time of the day (i.e., time-of-use pricing) or adjust prices dynamically in nearly real time (real-time pricing). If consumers reduced demand in peak times, then they would realize lower prices and providers would operate at lower costs. Still, consumers frequently refuse time-variant pricing plans. The authors develop a new conceptual framework to study and explain this behavior. It supports the optimal choice of time-variant pricing plans by jointly considering price fairness and economic antecedents. In a discrete choice experiment, the authors use a hierarchical Bayes covariate extended logit estimation to measure respondents’ probability of switching from a time-invariant pricing plan to a time-variant pricing plan. The results show that economic antecedents, such as price consciousness and flexibility, have a stronger effect on the choice of a time-variant pricing plan than price fairness considerations; cost insurance is a promising instrument for increasing acceptance of dynamic pricing plans. The results also suggest new ways to target prospective customers.
  • اشتراک گذاری در

دیدگاه خود را بنویسید:

تاکنون دیدگاهی برای این نوشته ارسال نشده است

جستجوی پیشرفته