مقاله انگلیسی مدیریت خرده فروشی نادرست تحت شرایط تقاضای نامطمئن و اطلاعات ناقص

27 شهریور 1397 | 10:10

مقاله انگلیسی مدیریت خرده فروشی نادرست تحت شرایط تقاضای نامطمئن و اطلاعات ناقص
عنوان فارسی مقاله: مدیریت خرده فروشی نادرست تحت شرایط تقاضای نامطمئن و اطلاعات ناقص
عنوان انگلیسی مقاله: Managing the misbehaving retailer under demand uncertainty and imperfect information
مجله/کنفرانس: European Journal of Operational Research
رشته های تحصیلی مرتبط: مدیریت
گرایش های تحصیلی مرتبط: مدیریت بازرگانی
کلمات کلیدی انگلیسی: Supply chain management; Behavioral operations; Supply chain contracts; Supply chain behavior
نوع نگارش مقاله: پژوهشی - research
نمایه: scopus - master journals - JCR
DOI: 10.1016/j.ejor.2018.02.044
ناشر: الزویر - Elsevier
نوع ارائه مقاله: ژورنالی
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2018
ایمپکت فاکتور(IF): 3.428(2017)
شاخص H_index: 211
SJR: 2.437
شناسه ISSN: 0377-2217
فرمت مقاله انگلیسی: PDF
تعداد صفحات مقاله انگلیسی: 37
کد محصول: EN108
فهرست انگلیسی مطالب
Abstract

Introduction

Normative paradigm

Literature review
-Supply chain contracting behavior
-Behavioral contract valuation structures
-Contract performance improvement
-Providing contract choice

Mental accounting paradigm
-Alternative utility structure
-Ordering quantity decision
-Contract preference profiles

Improving supply chain performance
-Customizing contract parameters
-Providing contract choice
-Numerical analysis

Conclusion and discussion

References
نمونه متن انگلیسی
Abstract

Incorporation of behavioral decision-making theory into supply chain contracts has been in vogue for the last few years. However, most studies consider only one contract type at a time. We consider a scenario wherein a rational supplier sells perishable goods to a boundedly rational retailer experiencing random market demand. Contrary to previous literature, choice is available between two contract types: buyback and revenue sharing. Using a mental accounting-based utility structure for the boundedly rational retailer; we develop contract preference profiles for both the retailer and the supplier. We further examine the region of consensus between the players to arrive at situations in which empowering the boundedly rational retailer to choose the contract type might potentially improve the supply chain performance. Our results are relevant to large consumer goods companies dealing with a highly fragmented and heterogeneous retailer base.
  • اشتراک گذاری در

دیدگاه خود را بنویسید:

تاکنون دیدگاهی برای این نوشته ارسال نشده است

جستجوی پیشرفته