ترجمه مقاله یک مدل ترتیبی فازی برای تحقق برنامه ریزی راهبردی در شرکت های تولیدی

07 شهریور 1397 | 16:48

ترجمه مقاله یک مدل ترتیبی فازی برای تحقق برنامه ریزی راهبردی در شرکت های تولیدی
عنوان فارسی مقاله: یک مدل ترتیبی فازی برای تحقق برنامه ریزی راهبردی در شرکت های تولیدی
عنوان انگلیسی مقاله: A fuzzy sequential model for realization of strategic planning in manufacturing firms
مجله/کنفرانس: Computers & Industrial Engineering
رشته های تحصیلی مرتبط: مهندسی صنایع
گرایش های تحصیلی مرتبط: برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها، بهینه سازی سیستم ها
کلمات کلیدی فارسی: برنامه ریزی راهبردی، تصمیم گیری چند معیاره، تحلیل swot، طبقه بندی بولدن، ANP فازی، SME تولیدی
کلمات کلیدی انگلیسی: Strategic planning; Multi criteria decision-making; SWOT analysis; Bolden’s taxonomy; Fuzzy ANP; Manufacturing SMEs
نوع نگارش مقاله: پژوهشی - research
نمایه: scopus - master journals - JCR
DOI: doi.org/10.1016/j.cie.2016.01.002
ناشر: الزویر - Elsevier
نوع ارائه مقاله: ژورنالی
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2016
ایمپکت فاکتور: 3.195(2017)
شاخص H_index: 103
SJR: 1.463
شناسه ISSN: 0360-8352
فرمت مقاله انگلیسی: PDF
فرمت ترجمه فارسی: Word
تعداد صفحات مقاله انگلیسی: 8
تعداد صفحات ترجمه فارسی: 17
کد محصول: EM9306
فهرست انگلیسی مطالب
Abstract

Introduction

Methodology

Proposed model and application

Results

Conclusions

References
ترجمه فارسی فهرست مطالب
چکیده

مقدمه

روش شناسی

مدل پیشنهادی و کاربرد

کاربرد FSM در یک شرکت تولیدی

نتایج

نتیجه گیری
نمونه متن انگلیسی مقاله
Abstract

Strategic planning is a vital management tool for projecting the long-range business goals and is not only for big businesses, but also applicable to small businesses in spite of their limited resources. To do this effectively, organizations should determine their strengths and weaknesses. Organizations have to produce appropriate action plans to overcome these weaknesses and it is very important to prioritize the action plans according to limited resources. In the current practice, a sequential model for overcoming this prioritization problem has not been studied in the related literature. Therefore we proposed a fuzzy sequential model (FSM) to help organizations in strategic planning process. This model includes four steps which are; determining open to improvement areas (OIAs), determining the root cause, developing action plans for each root cause and determining priority of OIAs hence action plans respectively. The proposed model was applied in a local manufacturing small medium enterprise (SME) as a real world case study. Results of the case study show that relatively more prioritized OIAs for the SME are, “mid-level managers take inadequate initiatives”, “failure to comply with the design calendar in Research & Development (R&D) and Product Development (P&D) processes”, “small lot sizes”, respectively.
نمونه متن فارسی مقاله
چکیده

برنامه ریزی راهبردی، یک ابزار مدیریت مهم و حیاتی برای طرح ریزی اهداف کسب و کار بلند مدت می باشد به طوری که نه تنها برای کسب و کار های بزرگ مهم است بلکه قابل کاربرد به کسب و کار های کوچک علی رغم منابع محدود آن هاست. سازمان ها برای انجام کارامد تر این کار، بایستی نقاط قوت و ضعف خود را تعیین کنند. سازمان ها بایستی برنامه های عملیاتی مناسب را برای غلبه بر این نقاط ضعف ارایه کنند و اولویت بندی برنامه های عملیاتی بر طبق منابع محدود بسیار مهم است. در عملیات فعلی، یک مدل ترتیبی برای غلبه بر مسائل اولویت بندی در منابع مربوطه مورد مطالعه قرار نگرفته است. از این روی ما مدل ترتیبی فازی(FSM) را برای کمک به سازمان ها در فرایند برنامه ریزی راهبردی پیشنهاد می کنیم. این مدل شامل چهار مرحله است: تعیین میزان پذیرش زمینه های بهبود و پیشرفت(OIA) تعیین علت اصلی، توسعه برنامه های عملیاتی برای هر علت ریشه ای و تعیین اولویت OIA ها برای برنامه های عملیاتی. مدل پیشنهادی در یک شرکت متوسط کوچک تولیدی محلی(SME) به عنوان یک مطالعه موردی دنیای واقعی استفاده شد. نتایج مطالعه موردی نشان می دهد که OIA های در اولویت برای SME به ترتیب شامل موارد زیر هستند: مدیران سطح میانی که طرح های ناکافی پیاده می کنند، ناتوانی درانطباق با تقویم طراحی در فرایند تحقیق و توسعه و فرایند های توسعه محصول(P&d)، مقدار کالای کم.
  • اشتراک گذاری در

دیدگاه خود را بنویسید:

تاکنون دیدگاهی برای این نوشته ارسال نشده است

جستجوی پیشرفته مشاهده خریدهای قبلی