ترجمه مقاله مدل های پیش بینی برای دانسیته و گرانروی بایودیزل و اثرات آنها روی سیستم تامین سوخت در موتورهای CI

15 شهریور 1397 | 15:06

ترجمه مقاله مدل های پیش بینی برای دانسیته و گرانروی بایودیزل و اثرات آنها روی سیستم تامین سوخت در موتورهای CI
عنوان فارسی مقاله: مدل های پیش بینی برای دانسیته و گرانروی بایودیزل و اثرات آنها روی سیستم تامین سوخت در موتورهای CI
عنوان انگلیسی مقاله: Prediction models for density and viscosity of biodiesel and their effects on fuel supply system in CI engines
مجله/کنفرانس: Renewable Energy
رشته های تحصیلی مرتبط: مهندسی انرژی، مهندسی مکانیک
گرایش های تحصیلی مرتبط: تبدیل انرژی، انرژی های تجدیدپذیر، انرژی و محیط زیست
کلمات کلیدی فارسی: بایودیزل، دانسیته، گرانروی، مخلوط، سیستم تامین سوخت، SMD
کلمات کلیدی انگلیسی: Biodiesel; Density; Viscosity; Blend; Fuel supply system; SMD
نوع نگارش مقاله: پژوهشی - research
نمایه: scopus - master journals - JCR
DOI: doi.org/10.1016/j.renene.2010.04.026
ناشر: الزویر - Elsevier
نوع ارائه مقاله: ژورنالی
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2010
ایمپکت فاکتور: 4.900(2017)
شاخص H_index: 143
SJR: 1.847
شناسه ISSN: 0960-1481
فرمت مقاله انگلیسی: PDF
فرمت ترجمه فارسی: Word
تعداد صفحات مقاله انگلیسی: 9
تعداد صفحات ترجمه فارسی: 26
کد محصول: EM9266
فهرست انگلیسی مطالب
Abstract

Introduction

Materials and methods

Result and discussion

Conclusion

References
ترجمه فارسی فهرست مطالب
چکیده

مقدمه

مواد و روشها

نتایج و بحث

جمع بندی

رفرنس ها
نمونه متن انگلیسی مقاله
Abstract

Biodiesel is a promising non-toxic and biodegradable alternative fuel used in the transport sector. Nevertheless, the higher viscosity and density of biodiesel poses some acute problems when it is used it in unmodified engine. Taking this into consideration, this study has been focused towards two objectives. The first objective is to identify the effect of temperature on density and viscosity for a variety of biodiesels and also to develop a correlation between density and viscosity for these biodiesels. The second objective is to investigate and quantify the effects of density and viscosity of the biodiesels and their blends on various components of the engine fuel supply system such as fuel pump, fuel filters and fuel injector. To achieve first objective density and viscosity of rapeseed oil biodiesel, corn oil biodiesel and waste oil biodiesel blends (0B, 5B, 10B, 20B, 50B, 75B, and 100B) were tested at different temperatures using EN ISO 3675:1998 and EN ISO 3104:1996 standards. For both density and viscosity new correlations were developed and compared with published literature. A new correlation between biodiesel density and biodiesel viscosity was also developed. The second objective was achieved by using analytical models showing the effects of density and viscosity on the performance of fuel supply system. These effects were quantified over a wide range of engine operating conditions. It can be seen that the higher density and viscosity of biodiesel have a significant impact on the performance of fuel pumps and fuel filters as well as on air-fuel mixing behaviour of compression ignition (CI) engine.
نمونه متن فارسی مقاله
چکیده

در بخش حمل و نقل، بایودیزل یک سوخت جایگزین زیست تخریب پذیر و غیر سمی امیدبخش است. با این حال گرانروی و دانسیته بالاتر بایودیزل، زمانی که در موتورهای اصلاح نشده استفاده می شود، مشکلات حادی را به وجود می آورد. با در نظر گرفتن این موضوع، تمرکز این مطالعه روی دو هدف اصلی است. هدف اول، شناسایی اثر دما روی دانسیته و گرانروی بایودیزل های مختلف و نیز ایجاد یک رابطه بین دانسیته و ویسکوزیته برای این بایودیزل ها است. هدف دوم بررسی و محاسبه اثرات دانسیته و گرانروی بایودیزل ها و مخلوط آن ها روی اجزای مختلف سیستم تامین سوخت موتور از قبیل پمپ سوخت، فیلترهای سوخت و انژکتور سوخت است. به منظور دستیابی به هدف اول دانسیته و گرانروی مخلوط های بایودیزل روغن کلزا ، بایودیزل روغن ذرت و بایودیزل روغن ضایعاتی (0B، 5B، 10B،20B، 50B، 75B و 100B) با استفاده از استانداردهای EN ISO 3675:1998 و EN ISO 3104:1996 در دماهای مختلف آزمایش شد. برای هر دوی دانسیته و وگرانروی روابط جدیدی بدست آمد و با روابط موجود در منابع منتشرشده مقایسه شد. یک رابطه جدید نیز بین دانسیته بایودیزل و گرانروی بایودیزل بدست آمد. برای دستیابی به هدف دوم از مدلهای تحلیلی که اثر دانسیته و گرانروی را روی کارایی سیستم تامین سوخت نشان می دهند، استفاده شد. این اثرات در محدوده وسیعی از شرایط کارکرد موتور به صورت کمی محاسبه شد. می توان مشاهده نمود که دانسیته و گرانروی بالاتر بایودیزل اثر چشمگیری روی کارایی پمپ های سوخت و فیلترهای سوخت و نیز رفتار مخلوط سوخت و هوا در موتورهای احتراق تراکمی (CI) دارد.
  • اشتراک گذاری در

دیدگاه خود را بنویسید:

تاکنون دیدگاهی برای این نوشته ارسال نشده است

جستجوی پیشرفته مشاهده خریدهای قبلی