ترجمه مقاله فرهنگ اطلاعات و اثرات آن در خلق دانش

17 شهریور 1397 | 13:04

ترجمه مقاله فرهنگ اطلاعات و اثرات آن در خلق دانش
عنوان فارسی مقاله: فرهنگ اطلاعات و اثرات آن در خلق دانش: شواهدی از تیم های دانشگاهی درگیر در پروژه های نوآوری های مشترک
عنوان انگلیسی مقاله: Information culture and its influences in knowledge creation: Evidence from university teams engaged in collaborative innovation projects
مجله/کنفرانس: International Journal of Information Management
رشته های تحصیلی مرتبط: مدیریت
گرایش های تحصیلی مرتبط: مدیریت دانش، نوآوری تکنولوژی، مدیریت پروژه
کلمات کلیدی فارسی: فرهنگ اطلاعات، پروژه نوآوری، خلق دانش، کار گروهی
کلمات کلیدی انگلیسی: Information culture; Innovation project; Knowledge creation; Teamwork
نوع نگارش مقاله: پژوهشی - research
نمایه: scopus - master journals - JCR
ناشر: الزویر - Elsevier
نوع ارائه مقاله: ژورنالی
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2015
ایمپکت فاکتور: 4.516(2017)
شاخص H_index: 82
SJR: 1.373
شناسه ISSN: 0268-4012
فرمت مقاله انگلیسی: PDF
فرمت ترجمه فارسی: Word
تعداد صفحات مقاله انگلیسی: 7
تعداد صفحات ترجمه فارسی: 20
کد محصول: EM9263
فهرست انگلیسی مطالب
Abstract

Introduction

Theoretical framing

Research method

Results

Discussion and final considerations

Acknowledgement

References
ترجمه فارسی فهرست مطالب
چکیده

مقدمه

سبک نظری

روش تحقیق

نتایج

بحث و ملاحظات نهایی

یافته ها

رفرنس ها
نمونه متن انگلیسی مقاله
Abstract

This paper empirically analyzes the typology of information cultures (TICs) developed by Choo ((2013). International Journal of Information Management, 33, 775). The primary objective is to identify information behaviors and values that could describe the information culture in the context of project team work while knowledge creation occurs, resulting in technological innovation. The secondary aim is to find resulting relationships between the TICs and the modes of knowledge conversion. Twelve university project teams were selected to participate in the study. The teams are part of the Partnership for Technological Innovation Research Program (PITE) from the São Paulo Research Foundation (FAPESP), Brazil. The qualitative technique of categorical content analysis was used. The data analysis is based on a set of five attributes: (i) the primary goal of information management; (ii) information values and norms; (iii) information behaviors in terms of information needs, (iv) information seeking, and (v) information use. The main results are twofold. First, we confirmed the existence of two dominant culture profiles, as hypothesized by Choo ((2013). International Journal of Information Management, 33, 775). Second, results also showed plausible relationships between the risk-taking culture and externalization of knowledge; the rule-following culture and the combination of knowledge; result-oriented culture and internalization of knowledge; and the relationship-based culture and socialization of knowledge.
نمونه متن فارسی مقاله
چکیده

این مقاله از لحاظ تجربی، گونه شناسی فرهنگ های اطلاعات (TICها) که توسط Choo (2013) توسعه داده شده است را تحلیل می کند(مجله بین المللی مدیریت اطلاعات، 33، 775). هدف اصلی، شناسایی ارزش ها و رفتارهایی است که می توانند فرهنگ اطلاعات را در زمینه کار تیم پروژه، زمانی که خلق دانش در نتیجه ی نوآوری در فن آوری رخ می دهد، توضیح دهند. هدف دوم پیدا کردن روابط حاصل بین TIC ها و روش های تبدیل دانش است. تیم های پروژه از دوازده دانشگاه برای شرکت در این مطالعه انتخاب شدند. تیم ها بخشی از شرکاء برای برنامه تحقیقاتی نوآوری فناورانه (PITE) از بنیاد پژوهشی سائوپائولو (FAPESP)، برزیل هستند. تکنیک کیفی تحلیل محتوای رده بندی مورد استفاده قرار گرفت. تحلیل داده ها بر اساس یک مجموعه از پنج خصوصیت است: (1) هدف اصلی مدیریت اطلاعات؛ (2) ارزش ها و هنجارها ی اطلاعات ؛(3) رفتارهای اطلاعات از نظر نیازهای اطلاعاتی، (4) جستجوی اطلاعات و (5) استفاده از اطلاعات. نتایج اصلی دو قسم هستند. اول، ما وجود دو مشخصه ی اصلی فرهنگ را همانطور که توسط Choo مطرح شده اند، تأیید کردیم((2013) مجله بین المللی مدیریت اطلاعات، 33، 775). دوم، نتایج همچنین روابط ممکن بین فرهنگ ریسک پذیر و استخراج دانش را نشان می دهد: فرهنگ قانونمند(rule-following ) و ترکیب دانش؛ فرهنگ نتیجه گرا و درونی سازی دانش؛ و فرهنگ مبتنی بر رابطه و اجتماعی سازی دانش.
  • اشتراک گذاری در

دیدگاه خود را بنویسید:

تاکنون دیدگاهی برای این نوشته ارسال نشده است

جستجوی پیشرفته مشاهده خریدهای قبلی