مقاله انگلیسی محدودیت های یادگیری در حالت ورود به بازار بین المللی در شرکتهای کوچک و متوسط

20 شهریور 1397 | 20:09

مقاله انگلیسی محدودیت های یادگیری در حالت ورود به بازار بین المللی در شرکتهای کوچک و متوسط
عنوان فارسی مقاله: محدودیت های یادگیری در حالت ورود به بازار بین المللی در شرکتهای کوچک و متوسط
عنوان انگلیسی مقاله: Limits to international entry mode learning in SMEs
مجله/کنفرانس: Journal of International Business Studies
رشته های تحصیلی مرتبط: مدیریت
گرایش های تحصیلی مرتبط: مدیریت بازرگانی، بازاریابی، مدیریت بین المللی
کلمات کلیدی انگلیسی: small and medium-sized enterprises (SMEs); foreign market entry; international experience; logistic regression
نوع نگارش مقاله: article
نمایه: scopus - master journals - JCR
DOI: doi.org/10.1057/s41267-018-0161-9
ناشر: Springer
نوع ارائه مقاله: ژورنالی
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2018
ایمپکت فاکتور(IF): 6.198(2017)
شاخص H_index: 156
SJR: 5.198
شناسه ISSN: 0047-2506
فرمت مقاله انگلیسی: PDF
تعداد صفحات مقاله انگلیسی: 23
کد محصول: EN72
فهرست انگلیسی مطالب
Abstract

INTRODUCTION

THEORY AND HYPOTHESES
-Experiential Learning from Prior Foreign Operation Modes
-The Complementarity Between Experiential Learning from Modes and Markets

METHODS
-Variables
-Tests for Non-Response and Common Method Bias
-Analytical Procedure

RESULTS
-Testing of the Effects of Past Operation Mode Experience on Entry Mode Choice
-Testing of the Moderator Effect of Target Market/Region-Specific Experience
-Robustness Tests

DISCUSSION, LIMITATIONS, AND CONCLUSION

ACKNOWLEDGEMENTS

NOTES

REFERENCES
نمونه متن انگلیسی
Abstract

Despite extensive research, the literature is unclear about the circumstances under which a firm learns from its past foreign entry modes and how this experiential learning is related to future mode choices. Building on the internationalization process (IP) model and the idea that some experiential learning is location-bound, while other learning is non-location-bound, we develop and test theory to explain how experiential learning about foreign operation modes and markets impact future mode choices in new foreign markets. Overall, we argue that mode-based experiential learning is limited. Through the repeated use of a specific operation mode firms develop routines and processes that are non-location-bound and can be replicated in new foreign markets, leading to the use of this same mode type in new locations. But when complemented by experiential learning about a target market/region firms opt for operation modes with greater commitment in new foreign markets. Drawing on a sample of German SMEs and examining four different types of entry modes we find some support. However, we also identify a number of notable exceptions to our theory. In this way, we help provide unique new insights informing future IP model, experiential learning, and international entry mode research.
  • اشتراک گذاری در

دیدگاه خود را بنویسید:

تاکنون دیدگاهی برای این نوشته ارسال نشده است

جستجوی پیشرفته